Friday, June 28, 2013

Fall in love with it !


semakin ke penghujung.
tak tahu bila lagi rasa rajin ini akan hadir.
InsyaAllah, next cuti.haha XD

finally,
i really love it.
fall in love with it.
COOKING !
the best ever thing i did this holidays.

and
a very BIG THANKS to
this book
and
YOURSELF lah.
( sbb ? berjaya lawan M yg besar tu . ^^ )
:::


1 Hari 1 Resepi
oh buku !
banyak jasa tau dengan saya sepanjang cuti ni.
macam-macam saya cuba.
tukang rasa ? pasti lah ibu ayah ! ^^

menu yang dh cuba :

#chicken chop lada hitam
#tomyam ayam
#sambal kicap ayam
#ayam goreng ala KFC
#asam pedas ikan pari
#ikan siakap tiga rasa
#ikan siakap kukus serai
#udang kesturi
#udang masak lemak cili api
#telur masak kicap
#buncis goreng
#sayur tumis
#onde-onde
#sagu delima

sedap xsedap jatuh nombor 2 .
yang penting masak je lah .
the most important !
masak dengan penuh kasih sayang. ikhlas. dan rela hati.
sebab nanti rasa tu automatik jadi sedap dan orang pun suka.
<3 br="">sulamkan dengan alunan zikir sekali tau !

dan akhirnya -
kemalasan dan ketidaksukaan masuk dapur untuk masak,
BERJAYA diatasi !
haha.

ayah kata: dh boleh kawen lah anak ayah..pandai masak dh..
[ erk ? alaa, ayahh. blei citer laa..buku ad.. cbe xde buku, urmm ~ ke laut laa jwpn nye.. ;) ]

ayah.
saya tak sehebat ibu lagi. (nk jadi mcm ibu :'] )
ibu.
hebat lah. (bangga :3 )
kakchik.
tetap saya xlei lawan. (haha.)
angah.
jangan pandah rendah tau dengan saya.
along.
slalu missed masakan saya. (padanmuka !)



No comments:

Post a Comment