Wednesday, March 6, 2013

Aku Cuma Musafir :')



 bila aku kata...
" aku sedang berubah.. "

kadangkala diri ini terbabas juga .

maka,
tegurlah, bukan menghukum .
sayangilah, bukan memfitnah .
maafkanlah, bukan membenci .
mudahkanlah, bukan menyusah .

jadi, ingatkanlah aku .
bukan mengejek .

kerana diri ini masih lemah .
mudah terlupa, mudah terleka .

dan aku cuma musafir,
yang perlukan panduan .


- subhanAllah ...

aku cuma musafir ...
cuba menuju ke arah redha-MU ...

aku cuma musafir ..
punya kekurangan dan kelemahan ..
tak akan pernah dan selamanya sempurna ..

aku cuma musafir..
tidak ku minta diri ini disanjung setinggi langit..
dipuji berbakul-bakul ..

aku cuma musafir ..
jangan kau pandang kelebihanku, 
kerna kau tak mungkin mampu terima kekuranganku ..

:'(






No comments:

Post a Comment